Η άμβλωση και η ελεήμων υποκρισία

Το έμβρυο που κυοφορούσε η 17χρονη Περουβιανή Κ. L. είχε σοβαρότατη εγκεφαλική βλάβη. Ο διευθυντής του νοσοκομείου αρνήθηκε παράνομα την άμβλωση και την ανάγκασε να γεννήσει και να θηλάσει ένα βρέφος που έζησε 4 ημέρες. Η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ την δικαίωσε και αποφάνθηκε πως η υποχρεωτική γέννηση ενός σοβαρά παραμορφωμένου εμβρύου ισοδυναμούσε με σκληρή, απάνθρωπη και ταπεινωτική μεταχείριση. Στο Μεξικό η 13χρονη Ρaulina Ramνrez εξαναγκάστηκε να φέρει στον κόσμο τον καρπό του βιασμού της από άγνωστο διαρρήκτη. Πολέμιοι της άμβλωσης και ο διευθυντής του κρατικού νοσοκομείου την απείλησαν πως με την άμβλωση θα πέθαινε ή θα έμενε στείρα. Η Διεθνής Αμνηστία κατέγραψε την αποτρόπαιη πραγματικότητα που βιώνουν εκατομμύρια γυναίκες: απαγόρευση πρόσβασης σε ιατρικές υπηρεσίες αντιμετώπισης των επιπλοκών μιας έκτρωσης, βιασμοί και αιμομιξίες που οδηγούν σε ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες και οδυνηρό κοινωνικό στιγματισμό, άρνηση πρόσβασης σε ασφαλή έκτρωση όποτε η εγκυμοσύνη απειλεί τη ζωή της εγκύου. Η έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας συνάντησε την υποστήριξη των γυναικείων οργανώσεων και την παράφωνη θέση του Βατικανού που κάλεσε τους πιστούς να πάψουν να την υποστηρίζουν επειδή «τάχθηκε υπέρ των αμβλώσεων»!
Υπάρχει και η ελληνική εκδοχή της αντιπαράθεσης αυτής. Η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής αναφέρθηκε στις προγεννητικές και προεμφυτευτικές εξετάσεις και τη μεταχείριση του εμβρύου. Υποστήριξε πως οι γονείς πρέπει ελεύθερα να αποφασίζουν για την εξακολούθηση μιας εγκυμοσύνης, μόνο αν με τα σύγχρονα μέσα της προγεννητικής διάγνωσης διαπιστώνονται ιδιαιτέρως σοβαρές παθήσεις για το παιδί που θα γεννηθεί. Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας αντέδρασε έντονα, εγείροντας γενικότερα θέμα άμβλωσης και κατηγορώντας την Επιτροπή για «κρυπτορατσισμό» και αντιλήψεις «ευγονικής». Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου τόνισε πως η εξακολούθηση ή μη μιας εγκυμοσύνης αποτελεί όψη του δικαιώματος της γυναίκας να ορίζει το σώμα της και, επομένως, στοιχείο της ανθρώπινης αξίας της. Αν στερηθεί αυτή τη δυνατότητα, μετατρέπεται σε απλό μέσο αναπαραγωγής. Επίσης, η αναπαραγωγή και η δημιουργία οικογένειας αποτελούν θεμελιώδη δικαιώματα σύμφωνα με το Σύνταγμά μας. Εκείνος που τα ασκεί εκδηλώνει μια δική του επιθυμία, όχι κάποιο «χρέος» ή «καθήκον» απέναντι στην κοινωνία ή τον Θεό.
Κάθε θρησκευτική κοινότητα δικαιούται φυσικά να δημοσιοποιεί τις θέσεις της για κεφαλαιώδη ηθικά ζητήματα. Για τις θέσεις αυτές κρίνεται. Ιδίως κρίνεται όταν επιτίθεται εναντίον όσων διαφωνούν. Όταν ενοχοποιεί μια γυναίκα για τον βιασμό που υπέστη ή για την παθογένεια του εμβρύου της. Όταν στο όνομα της ηθικής καθαρότητας μια Εκκλησία παραγνωρίζει τις ανυπολόγιστες συνέπειες για εκατομμύρια ανθρώπους, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη λυσσαλέα μάχη του Βατικανού κατά του προφυλακτικού, παρά την πανδημία του ΑΙDS.

Δημοσιεύτηκε στα ΝΕΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s