Υπαίθρια διαφήμιση: είναι πολλά τα λεφτά…

Μετά από προηγούμενη επιφυλλίδα που αφορούσε στο θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης, λάβαμε επιστολή από την Ένωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ολόκληρη η επιστολή ακολουθεί στο τέλος του κειμένου).

Ο κ. Δ. Μαύρος, Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, υπενθυμίζει πράγματα γνωστά αλλά χρήσιμα: «Οι διαφημιστικές εταιρίες, εκ του επαγγελματικού και επιχειρηματικού τους αντικειμένου, δεν εκμεταλλεύονται τα Διαφημιστικά Μέσα, αλλά αναθέτουν σε αυτά με συμβατικό τρόπο. Ως εκ τούτου, (…) ούτε μισθώνουν θέσεις υπαίθριας διαφήμισης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ούτε τοποθετούν και συντηρούν πλαίσια. Αυτό είναι δουλειά των εταιριών εκμετάλλευσης υπαίθριας διαφήμισης, αντιπροσωπευτικό φορέα των οποίων αποτελεί η Ένωση ΕΡΜΗΣ».

Θυμίζουμε ότι ο ΕΡΜΗΣ διεξάγει διαφημιστική καμπάνια υποστήριξης της παρανομίας στο χώρο της υπαίθριας διαφήμισης. Υπερασπίζεται δηλαδή το αίσχος της ανέλεγκτης τοποθέτησης πινακίδων που συντελείται χάρη στις υπόγειες διαδρομές διαφθοράς με οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης. Παρά τις αποφάσεις του ΣτΕ, της Ολομέλειας και της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, τις εγκυκλίους του Αρείου Πάγου περί διαρκούς εγκλήματος και το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, η ασυδοσία συνεχίζει να στοιχίζει ανθρώπινες ζωές και να πλήττει βάναυσα το αστικό και φυσικό περιβάλλον. Είναι φαίνεται πολλά τα λεφτά…

Έχει λοιπόν τη σημασία του το γεγονός ότι η ΕΔΕΕ διαχωρίζει τη θέση της δηλώνοντας πως «τα Διαφημιστικά Μέσα πρέπει να λειτουργούν νόμιμα και να εξυπηρετούν σωστά όλους τους εμπλεκόμενους: Το Κράτος, τον πολίτη και τις επιχειρήσεις». Θετική η διατύπωση αυτής της θέσης. Θετικό και το γεγονός ότι η ΕΔΕΕ «πήρε την πρωτοβουλία να απευθυνθεί στην Κυβέρνηση και να υποστηρίξει έμπρακτα –με τεχνογνωσία και συγκεκριμένες προτάσεις- κάθε ενέργεια προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης του Μέσου της Υπαίθριας Διαφήμισης». Δικαιούμαστε όμως να ελπίζουμε σε πιο δραστικές ενέργειες από μέρους των διαφημιστικών εταιριών.

Ιδού η πρώτη μας πρόταση: πλήρης αποκλεισμός εκείνων των εταιριών υπαίθριας διαφήμισης που παρανομούν. Οι διαφημιστικές εταιρίες τις γνωρίζουν (μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι αυτές και τα παρακλάδια τους). Αν συμφωνήσουν να κλείσουν τη στρόφιγγα προς τους παρανομούντες μπορούν εύκολα να το κάνουν. Ας περάσουν λοιπόν από τις διακηρύξεις στην πράξη. Μαθαίνουμε άλλωστε ότι ήδη μερικές εταιρίες συμβουλεύουν τους πελάτες τους να επιλέξουν άλλους τρόπους προβολής για να αποφύγουν δυσάρεστες επιπλοκές.
Ευθύνες όμως υπάρχουν και αλλού. Διοίκηση και Δικαιοσύνη οφείλουν να πατάξουν αμείλικτα τα φαινόμενα διαπλοκής μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εταιριών υπαίθριας διαφήμισης. Από την άλλη, δεν είναι αθώοι του αίματος ούτε οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι.

Ιδού λοιπόν η δεύτερη πρόταση: ένα «παρατηρητήριο υπαίθριας παρανομίας». Ποια προϊόντα και επιχειρήσεις προβάλλονται σήμερα παράνομα στα κράσπεδα της λεωφόρου Κηφισίας, εκεί όπου νέοι άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή από πρόσκρουση στις διαφημίσεις; Ας δημοσιοποιείται σε τακτά διαστήματα ένας κατάλογος της ντροπής. Ας τον γνωρίζουμε την επόμενη φορά που θα σταθούμε μπροστά στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Στο κάτω κάτω, εμείς χρηματοδοτούμε τη μαφία των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων πληρώνοντας το διαφημιστικό κόστος των προϊόντων.

Επιστολή ΕΔΕΕ

Αριθ. Φ. 52/9043

Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2010

Αγαπητέ κύριε Παπαϊωάννου,

Στο φύλλο της Δευτέρας 22/2/10 της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ δημοσιεύθηκε σχόλιό σας με τίτλο «Διαφημιστική Ασυδοσία» και θέμα την Υπαίθρια Διαφήμιση. Εκ μέρους της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος, αντιπροσωπευτικού θεσμικού φορέα του κλάδου της Επικοινωνίας στη χώρα, οφείλουμε να σας διευκρινίσουμε τα εξής:

Οι όροι «διαφημιστικές εταιρίες», «διαφημιστικός κλάδος», «διαφημιστές», τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα αναφέρονται στις εξειδικευμένες εταιρίες Επικοινωνίας που αναπτύσσουν τη στρατηγική και το δημιουργικό ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και χρησιμοποιούν όλα τα Μέσα (είτε αυτά είναι ΜΜΕ είτε όχι) για να προβάλλουν τη διαφήμιση του πελάτη τους. Οι διαφημιστικές εταιρίες, εκ του επαγγελματικού και επιχειρηματικού τους αντικειμένου, δεν εκμεταλλεύονται τα Διαφημιστικά Μέσα, αλλά αναθέτουν σε αυτά με συμβατικό τρόπο.

Ως εκ τούτου, για το συγκεκριμένο Μέσο της Υπαίθριας Διαφήμισης, οι διαφημιστικές εταιρίες ούτε μισθώνουν θέσεις υπαίθριας διαφήμισης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ούτε τοποθετούν και συντηρούν πλαίσια. Αυτό είναι δουλειά των εταιριών εκμετάλλευσης Υπαίθριας Διαφήμισης, αντιπροσωπευτικό φορέα των οποίων αποτελεί η Ένωση ΕΡΜΗΣ. Η καμπάνια, λοιπόν, και η τοποθέτηση που σχολιάζετε στο κείμενό σας δεν υπογράφεται και άρα δεν εκφράζει τις «Διαφημιστικές Εταιρίες», αλλά το «Διαφημιστικό Μέσο».

Πέραν της διάκρισης αυτής, η οποία είναι ουσιώδης για την εικόνα και την επαγγελματική αξιοπρέπεια του κλάδου που εκπροσωπούμε, και λόγω της θέσης σας ως Προέδρου της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, θα θέλαμε να σας κάνουμε γνωστή την πάγια θέση του κλάδου μας ότι τα Διαφημιστικά Μέσα πρέπει να λειτουργούν νόμιμα και να εξυπηρετούν σωστά όλους τους εμπλεκόμενους: Το Κράτος, τον πολίτη και τις επιχειρήσεις. Στο βαθμό που αυτό δεν αποτελεί μόνο θέση αλλά και επιδίωξή μας, η ΕΔΕΕ πολύ πριν κλιμακωθεί το ζήτημα και λάβει τις σημερινές του διαστάσεις πήρε την πρωτοβουλία να απευθυνθεί στην Κυβέρνηση και να υποστηρίξει έμπρακτα –με τεχνογνωσία και συγκεκριμένες προτάσεις- κάθε ενέργεια προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης του Μέσου της Υπαίθριας Διαφήμισης.

Τονίζουμε εδώ, ότι, πέρα από το ενδιαφέρον μας ως πολιτών για την ασφάλεια, την περιβαλλοντική φροντίδα και την αισθητική του αστικού τοπίου, τόσο οι εταιρίες – Μέλη μας όσο και οι διαφημιζόμενοι πελάτες μας έχουν πραγματικό επιχειρηματικό και εμπορικό όφελος από ένα σαφές και πειθαρχημένο περιβάλλον λειτουργίας της Υπαίθριας Διαφήμισης. Προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε και ευελπιστούμε σε αποτελέσματα σύντομα.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γ. Μαύρος

Πρόεδρος ΕΔΕΕ

Advertisements

2 thoughts on “Υπαίθρια διαφήμιση: είναι πολλά τα λεφτά…

  1. Συμφωνώντας απολύτως σε ό,τι διαβάζω, θα ήθελα μόνο να πω ότι δεν είναι αθώοι του αίματος ούτε οι οδηγοί της λεωφόρου Κηφισίας. Δεν ευθύνεται η διαφημιστική πινακίδα για την ταχύτητα πρόσκρουσης.
    Συμφωνώ με το πλαίσιο και τις προτάσεις, αλλά – κάποια στιγμή – ας αναλογιστεί και το κοινό τις ευθύνες του. Αρκετά με τις δικαιολογίες και την άποψη ότι για όλα φταίνε οι άλλοι. Ας πετάξουμε το κλειδί του αυτοκινήτου μετά (ή πριν) το μπαρ κι ας μειώσουμε ταχύτητα στη στροφή.
    Για τα αυτοκινητικά δυστυχήματα των Εθνικών Οδών φταίνε οι διαφημιστικές πινακίδες?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s