Οι δύο Άνθιμοι

Δύο κόσμοι,
δύο χριστιανισμοί,
δύο εκκλησίες,
δύο Θεοί,
δύο εξουσίες…

Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος:
«Δηλαδή, τι; Όταν στοιβαχτούν οι λαθρομετανάστες στο ελληνικό ρείθρο του ποταμού, πίσω από το συρματόπλεγμα, καθώς θα χιονίζει, ή όταν φουσκώνουν τα νερά, οι άνθρωποι αυτοί θα παραμένουν εκεί νηστικοί και μουσκεμένοι για να εξαναγκαστούν να επιστρέψουν πίσω στην Τουρκία; Δεν είναι λύση αυτή, τουλάχιστον πολιτισμένη. Και εμείς θα τους βλέπουμε απαθείς να πνίγονται ή να λιμοκτονούν ή να μαστίζονται από τα κουνούπια;

Βεβαίως, το κύμα αυτό πρέπει να σταματήσει, αν και προσωπικά δεν το πιστεύω όσο συνεχίζεται η άδικη συμπεριφορά των χωρών της Δύσης έναντι των φτωχών και υπανάπτυκτων λαών του Νότου και της Ασίας. Φυσικά, η χώρα μας δεν έχει ατελείωτες δυνατότητες φιλοξενίας. Μα, όπως, τα σύνορα διασφαλίζονται από το στρατό, μόνο όταν εκλείψει και η έσχατη διπλωματική και πολιτική προσπάθεια, το ίδιο να συμβεί και τώρα.

Η καταφυγή σε εκβιαστικούς τρόπους, σε απάνθρωπες τακτικές και σε εξευτελιστικές για την ανθρώπινη προσωπικότητα μεθόδους, που θα αποβούν μομφή για τον πολιτισμό μας- τουλάχιστον τον ελληνικό- δεν είναι λύση. Το συρματόπλεγμα δεν είναι λύση. Είναι απέλπιδα προσπάθεια, εκ των προτέρων καταδικασμένη σε αποτυχία, που παραπέμπει σε άλλες περιοχές και σε άλλες εποχές…»

Θεσσαλονίκης Άνθιμος:
«Να γίνει ο φράχτης στον Εβρο, στο σημείο που λένε, αλλά όχι μόνον εκεί, να γίνει και στο κάτω μέρος, στο χωριό Πόρος, όπου περνάνε του κόσμου οι λαθρομετανάστες κάθε μέρα».

Advertisements

3 thoughts on “Οι δύο Άνθιμοι

  1. Δε θα έλεγα ότι είναι τόσο διαφορετικοί. Ο ένας απλά είναι πιο ακραίος από τον άλλον. Ο άλλος είναι πιο κοντά στο λαό του και κάνει κάποιες σοβαρές προσπάθειες (και μπράβο του). Ωστόσο, και οι δύο στον ιδεολογικο-πολιτικό άξονα κινούνται μεταξύ δεξιάς κι ακροδεξιάς (εννοείται πού τάσσετα ο καθένας). Από το κέντρο και την κοινωνική συνοχή//ενσωμάτωση απέχουν όμως και δυο πολύ.

  2. Δεν ξέρω πολλά για τον Αλεξανδρουπόλεως ενώ ο Θεσσαλονίκης είναι «διαβόητος». Απλώς, ειδικά στην Αλεξανδρούπολη δεν θα πρέπει να είναι εύκολο για έναν εκκλησιαστικό παράγοντα να παίρνει τόσο αντιδημοφιλή θέση. Άρα, ακόμα και αν ισχύουν οι παρατηρήσεις σας, νομίζω ότι πρόκειται για δύο κόσμους, σε σχέση με τον τηλεαστέρα της δημαγωγίας και του λαϊκισμού, τον ακροδεξιό με τα όλα του και ακραίο εθνικιστή συνονόματο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s